Menu Close

EDUKACINĖ VEIKLA „GERI DARBAI GAMTAI“

Minint klimato kaitos savaitę, šalies ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikai 2021 spalio 18-24 d. dienomis buvo pakviesti dalyvauti Respublikinėje ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų edukacinėje veikloje „Geri darbai gamtai“. Veikla organizuota Vilniaus lopšeliui-darželiui „Justinukas“ įgyvendinant Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamą visuomenės aplinkosauginio švietimo projektą „Mažasis gamtininkas ir laiko ratas“. Veiklos tikslas – skleidžiant ekologines idėjas, organizuoti edukacines veiklas siekiant, kad vaikai naudodami gamtą kaip ugdymosi priemonę įgytų žinių ir praktinių įgūdžių formuojančių teigiamą vaikų požiūrį į gamtą ir atsakomybę už jos išsaugojimą, antrinių atliekų pakartotiną panaudojimą, vartotojiškumą, prisidedant prie ekologinių problemų sprendimo, aplinkos gražinimo.

Į veiklos įgyvendinimą įsijungė 53 mokytojai su vaikais iš 20 Vilniaus, Kauno, Akmenės, Joniškio, Mažeikių, Radviliškio, Šalčininkų r., Trąkų, Utenos, Alytaus ikimokyklinio ir priešmokyklinio ugdymo įstaigų. Įstaigų bendruomenės vykdydamos  įvairias edukacines veiklas, parodas, konkursus,  akcijas, žygius Kurių metu plėtė gamtamokslines žinias, ugdėsi  aplinkosauginį sąmoningumą. Pedagogai su vaikais organizavo edukacines veiklas susijusias su aplinkos švarinimu: nukritusių rudeninių lapų tvarkymu, daržo, gėlyno paruošimu žiemai, augalinių atliekų kompostavimu. Sodino ir prižiūrėjo rudenį sodinamų gėlių svogūnėlius, nuėmė daržuose užaugintų daržovių derlių. Organizuotos  kūrybinės dirbtuvės, kuriose vaikai, prisirinkę įvairių augalų dalių (lapų, uogų, rudeninių žiedų), piešė gamtiniais dažais ne tik ant popieriaus, bet ir ant medžiagų skiaučių.

Edukacinių veiklų metu vaikai aktyviai veikė lauke, išgyveno naujų įspūdžių, lavino kūrybiškumą, praplėtė  veiklos patirtį gamtoje, pajuto jos dėsningumą, grožį, įvairovę.  Ugdėsi  norą pažinti gamtą, pagarbą ir atsakomybę už jos išsaugojimą ir saugaus elgesio gamtoje įgūdžius. Lavinosi praktinius aplinkos priežiūros, teigiamą požiūrį į antrinių atliekų pakartotiną panaudojimą, atsakingesnį požiūrį į aplinką, vartotojiškumą. Suvokė, jog buitinių atliekų rūšiavimas, antrinis jų panaudojimas padeda saugoti gamtos išteklius, palaikyti švarią ir sveiką aplinką. Įvairiapusėje vaikų veikloje, naudojant gamtą kaip ugdymosi priemonę, formavosi pažintinės ir protinės galios, kokybiškesnis ugdymasis gamta. Pratinosi tausoti gamtinius išteklius, formavosi teigiamas vaikų požiūrį į aplinkos saugojimą, tvarkymą, atskleidžiant gamtos svarbą ir reikšmę žmogaus gyvenimui.

Dalyviai turėjo galimybę pasidalinti savo veiklos patirtimi – edukacinės veiklos aprašu ir veiklų nuotraukų koliažais. Apibendrinant kiekvienos įstaigos edukacines veiklas bei patirtį sudarytas sėkmingos patirties pavyzdžių praktinismetodinis elektroninis leidinys. Juo pasidalinta su dalyviais.