Menu Close

„Atrandu, grožiuosi ir tyrinėju gyvūnus“

Veikla panaudojant virtualių gyvūnų 3D modelius

Gamta – pati nuostabiausia vieta, edukacinė erdvė, kurioje vaikai  ne tik susipažįsta su aplinka, bet ir atranda, tyrinėja, eksperimentuoja, gali realizuoti save. Norint mažuosius sudominti, neužtenka skatinimo žodžiu – svarbu kurti vaiko ir gamtos santykį  per patirtis. Per praktinius potyrius mažieji skatinami geriau pažinti gamtą ir ją saugoti.

Mažyliams labai svarbu žaisti, o gamtą paversti žaidimų aikštele itin paprasta. Akivaizdu, kad šiuolaikiniai vaikai itin domisi technologijomis, internetine erdve ir reikia nevengti jų, o skatinti naudoti pažintiniams tikslams. Išmaniuosius įrenginius, mobiliąsias programėles ne tik galima, bet ir rekomenduojama naudoti ugdomojoje veikloje: gyvajai ir negyvajai gamtai stebėti, analizuoti,  gyvūnų rūšims pažinti, jų paplitimo žemėlapiams sudaryti, išsiaiškinti išsaugojimo galimybes ir kt. Išradingai pritaikius IKT mažieji gamtos mylėtojai turi galimybę stebėti, tyrinėti, įgyti gamtamokslinių ir aplinkosauginių žinių.

Vilniaus lopšeliuidarželiui „Justinukas“ įgyvendinant Vilniaus miesto savivaldybės finansuojamą visuomenės aplinkosauginio švietimo projektą ,,Mažasis gamtininkas ir miško gyvūnai“  organizuota Respublikinė ikimokyklinio ugdymo įstaigų ugdomoji veikla panaudojant virtualių gyvūnų 3D modelius „Atrandu, grožiuosi ir tyrinėju gyvūnus“. Veikla vaikams įdomi, skatinanti šiuolaikinėmis, moderniomis, kuo patrauklesnėmis priemonėmis pažinti miško gyvūnus ir sužinoti kaip juos saugoti. Vaikai dažnai neturi galimybės natūralioje aplinkoje stebėti miško žvėris, tačiau gali susipažinti panaudojant virtualių gyvūnų 3D modelius. Į veiklą įsitraukė šešiolika Lietuvos Respublikos švietimo  įstaigų.  Išbandant įvairias praktines veiklas, vaikai turėjo  galimybę pažinti, tyrinėti, lyginti  gyvūnus patraukliu ir interaktyviu 3D formatu. Gyvūnų 3D prototipai leido vaikams pažinti jų išvaizdą, skleidžiamus garsus, natūralų dydį, kurį vaikai galėjo palyginti su savo ūgiu bei perkelti gyvūną į savo aplinką, improvizuoti su juo fotografuojantis. Edukacinės  veiklos susijusios su pasirinktu/-ais gyvūnu/-ais,  padėjo  vaikams   pastebėti gyvūnų įvairovę ir reikšmingumą, atrasti panašumus ir skirtumus, suvokti būtinybę juos išsaugoti ir globoti, aktyviai veikti, dalyvauti gamtamokslinėje, aplinkosauginėje ugdomojoje veikloje.

Apibendrinant kiekvienos įstaigos pravestas edukacines veiklas bei patirtį sudarytas sėkmingos patirties pavyzdžių praktinis-metodinis PDF leidinys, suteikiantis  galimybę idėjas išbandyti kitų įstaigų pedagogams, pasidalinti patirtimi. Tai paskatina ieškoti naujų, vaikams patrauklių ugdymosi formų, būdų ugdymosi procese naudojant interaktyvias priemones.