Menu Close

Žaliųjų edukacinių erdvių įvairovė ir poveikis ikimokyklinio amžiaus vaikų gamtamoksliniam ugdymui(si)

Gamta – neišblėstantis žinių šaltinis, o jos pažinimas turiningas laiko leidimas. Vaikus įgalinę veikti tarp keturių sienų, mes neįdiegsime jiems nei meilės gamtai, nei domėjimosi ja. Kad  natūraliai plėtotųsi grožio, estetikos pajautimas, švelnumas, jautrumas, noras rūpintis gyvąja ir negyvąja gamta,  rekomenduojama turėti realų sąlytį su ja.

Siekiant vaikus ugdyti visapusiškai darnoje būtina parinkti vaikų amžių, gebėjimus ir poreikius atitinkantį ugdymo(si) turinį. Ikimokyklinio amžiaus vaikams labai svarbi galimybė pažinti gamtą, skiepyti aplinkosauginius įgūdžius. Mokydamiesi suprasti, pajausti, atrasti vaikai geba atsižvelgti ir į kitų poreikius, suprasti ir atsakingai elgtis su gyvąja ir negyvąja gamta, ugdosi ekologinį suvokimą, teigiamus bruožus, skatinasi  domėtis aplinkiniu pasauliu bei gamta.

Itin didelę reikšmę, ugdant vaikų gamtamokslinį aplinkosauginį suvokimą, sudaro  žaliosios edukacinės erdvės, kurių tikslas skatinti ikimokyklinio ir priešmokyklinio amžiaus vaikų pažintinę, tyrinėjimo, kūrybinę veiklą, savarankiškumą, padėti formuoti emocinį, vertybinį jų santykį su aplinkiniu pasauliu. Edukacinės erdvės kuriamos siekiant įgalinti vaiką veikti artimiausioje gamtinėje aplinkoje tiek tiesiogiai, tiek ir netiesiogiai plečiant žinias apie gyvąją ir negyvąją gamtą per patirtines, praktines veiklas. Įkurtos žaliosios erdvės žadina smalsumą, ugdo pastabumą, domėjimąsi yra atviros tiek lopšelio-darželio „Justinukas“ bendruomenei, tiek ir kitų ugdymo įstaigų bei Vilniaus miesto bendruomenių nariams, įstaigos svečiams.

Veikla edukacinėse erdvėse, tai puikus būdas skleisti ekologines žinias, aplinkosaugos sampratą, atsakingiau rūpintis įstaigos aplinka suvienijant įstaigos bendruomenę ir bendradarbiaujant su kitomis įstaigomis, socialiniais partneriais. Skatinanti ikimokyklinio amžiaus vaikų pažintinę, tyrinėjimo, kūrybinę veiklą, savarankiškumą, padedanti formuoti emocinį, vertybinį jų santykį su aplinkiniu pasauliu.